Garantia produselor si Returul in 30 de zile
Produsele comercializate pe site-ul omniblend.ro provin din surse autorizate de producatori sau direct de la producatori si beneficiaza de garantie nationala sustinuta de unitati service autorizate de producatori.
In cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator) perioada de garantie este de 12 luni pentru produsele de folosinta indelungata si intre 0-12 luni pentru restul.
Termenul de aducere la conformitate pentru produse este de maxim 30 zile.
In cazul certificatelor de garantie emise de producator sau importator, produsele beneficiaza de garantie in retelele de service ale acestora, in centrele mentionate explicit in certificate; produsul reclamat defect poate fi prezentat direct la cel mai apropiat centru de service prevazut in certificatul de garantie ce insoteste produsul achizitionat. Unitatea de service autorizata va prelua intreaga responsabilitate a rezolvarii garantiei;
Conditiile de acordare a garantiilor, in acest caz, pot varia in functie de producator si sunt stabilite in politicile comerciale ale acestora, la nivel national.
Nu fac obiectul garantiei produsele care prezinta defecte fizice precum: lovituri, crapaturi, ciobiri, componente/piese arse sau plesnite etc., etichete sau sigilii de garantie deteriorate, indepartate sau modificate, produsele utilizate in conditii neadecvate (tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, socuri mecanice, manipulare incorecta, utilizarea produselor in conditii de umiditate, praf, noxe sau sub actiunea substantelor chimice, software parolat etc.), setari si instalari incorecte, surse defecte, prize fara impamantare, patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor, interventia mecanica sau plastica asupra produselor, conectarea sau deconectarea anumitelor componente in timpul functionarii echipamentelor, virusari, rescrieri gresite de BIOS sau BIOS parolat etc. precum si produsele la a caror instalare s-au folosit incorect programele de instalare sau au fost utilizate alte drivere ori programe decat cele originale. Instalarea sau punerea in functiune a produselor de catre persoane neautorizate duc la pierderea garantiei. Programele si informatiile salvate pe medii de stocare pot fi sterse in timpul operatiunilor de service. Recomandam realizarea de back-up periodic.
Garantia pentru produsele insotite de un certificat de garantie emis de producator/importator se solutioneaza in centrele mentionate si in conditiile specificate in acest document.Pentru acordarea garantiei este necesar sa pastrati certificatul de garantie in original.
omniblend.ro raspunde privind garantia legala de conformitate, in calitate de vanzator conform prevederilor legale. In cazul in care durata medie de utilizare a unui produs este mai mica de 2 ani, garantia de conformitate se reduce la acea perioada.
Termenii si conditiile de garantie sunt in conformitate cu prevederile legale: ordonanta Guvernului nr. 21 / 1992 privind protectia consumatorilor, legea nr. 449 / 2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora. Perioada de garantie este mentionata in certificatul emis de producator / importator si incepe sa curga de la data inscrisa in factura de achizitie; de asemenea aceasta perioada este confirmata si de certificatul de garantie aferent facturii fiscale emis de omniblend.ro.
Durata termenului de garantie se prelungeste cu timpul scurs de la data la care s-a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate sau s-a predat produsul persoanei desemnate de catre acesta pana la data aducerii produsului in stare normala de utilizare, respectiv data notificarii in scris in vederea ridicarii produsului sau predarii efective a produsului catre consumator.
Produsele de folosinta indelungata – produse complexe, construite din piese si subansambluri, proiectate si construite pentru a putea fi utilizate pe durata medie de utilizare si asupra carora se pot efectua reparatii sau activitati de intretinere – defectate in termenul de garantie legala de conformitate, atunci cand nu pot fi reparate sau atunci cand durata cumulata de nefunctionare din cauza deficientelor aparute in termenul de garantie legala de conformitate depaseste 10% din durata acestui termen, la cererea consumatorului, vor fi inlocuite de vanzator sau acesta va restitui contravaloarea produsului respectiv. Drepturile conferite in baza garantiei comerciale sunt in conformitate cu prevederile legale. Aceste drepturi legale nu sunt afectate prin garantia oferita.
Operatiunile efectuate de service in perioada de garantie vor fi mentionate pe documente separate; aceste documente devin parte integranta a certificatului de garantie.
Termenul maxim de solutionare este de 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul, dupa caz, a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vanzatorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare. Dupa aducerea produsului la conformitate, acesta poate fi ridicat direct de la Service-ul autorizat sau puteti solicita expedierea acestuia prin curier.
Reparatiile in perioada post garantie pot dura intre 10 – 90 zile.
Aducerea la conformitate se poate efectua prin: reparatia produsului; inlocuirea partiala sau integrala a produsului; inlocuirea cu produse cu perfomante cel putin similare / egale cu ale produsului ce nu poate fi reparat sau inlocuit cu acelasi model; returnarea contravalorii produsului in situatia in care reparatia sau inlocuirea nu sunt posibile;
Responsabilitatile clientului
Conditiile de garantie nu se aplica pentru problemele sau daunele cauzate de client sau in circumstante cum ar fi, dar fara a se limita la urmatoarele:
• s-a intervenit asupra produsului, a fost reparat si / sau modificat de personal neautorizat;
• produsul prezinta defecte fizice: lovituri, crapaturi, ciobiri, rugina sau prezinta urme utilizare in conditii neadecvate: tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, manipulare incorecta, setari si instalari incorecte, virusari, rescrieri de BIOS, patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor, etc;
• incapacitatea de utilizare din cauza parolelor / masurilor de securitate uitate sau pierdute.
• numarul de serie al produsului (S/N – “serial number”, IMEI, etc.), componentele sau accesoriile au fost modificate, anulate sau eliminate;
• sigiliile pentru garantie au fost rupte sau au fost schimbate;
Procedura trimiterii produselor in garantie pentru produsele achizitionate de la omniblend.ro
Produsele aduse sau expediate in atentia departamentul de service trebuie sa fie complete, sa contina toate accesoriile (recomandam sa fie aduse / expediate in ambalajul original sau un ambalaj adecvat) si insotite de o copie a facturii fiscale de achizitie, a certificatului de garantie original al producatorului / importatorului, precum si o copie a certificatului de garantie emis de omniblend.ro care insoteste factura sau este transmis online, via email, clientului.
Produsele care necesita acordarea garantiei pot fi expediate la adresa: Str. Tabacarilor nr 2, 400161, Cluj-Napoca, in atentia Departamentului de service
Costul transportului trimiterii produsului in garantie pentru produsele ce se trimit la sediul nostru este suportat de omniblend.ro (S.C. Profimatic.S.R.L.).
Este foarte important sa mentionati pe scrisoarea de transport (AWB):
– Numarul formularului de intrare intrare in service
– si mentiunea “In atentia departamentului de service”.
Dupa ce coletul / produsul va fi receptionat si verificat veti fi anuntat privind desfasurarea procedurii de garantie / aducere la conformitate a produsului dumneavoastra.
Plata transportului pentru produsele trimise in service (tur-retur) in vederea solutionarii garantiei revine in sarcina noastra; expedierea se poate face prin intermediul firmelor de curierat GLS Romania sau Curier Dragon Star.
Daca solicitarea de garantie este nejustificata si produsul functioneaza conform specificatiilor producatorului, solicitantul va achita costurile aferente transportului, precum si costul de diagnosticare a produsului, stabilit de unitatea de service autorizata dupa verificare.
Pierderea certificatului de garantie, precum si deteriorarea, stergerea sau pierderea etichetei care contine datele de identificare ale produsului (S/N, IMEI etc.) pot duce la pierderea garantiei. In cazul in care nu ai primit alaturat facturii sau pe email certificatul de garantie aferent acesteia emis de omniblend.ro il poti solicita oricând la adresa: office@profimatic.ro Pentru a va retrimite certificatul de garantie este necesar sa ne comunicati: nume, numar factura, adresa de mail.
Produsele neridicate de la unitatea de service in termen de 6 luni de la finalizarea operatiunilor ce tin de garantie vor fi declarate abandonate (conform dispozitiilor Codului Civil).
Produsele se trimit in service doar dupa ce ati completat formularul din contul de client.
Garantia produselor nu este transmisibila, omniblend.ro are obligatii contractuale doar fata de titularul facturii de achizitie.
Politica de retur
Retur in 30 de zile
Dacă un produs achiziționat de la omniblend.ro nu va mulțumește in totalitate, îl puteti returna în termen de 30 de zile calendaristice de la momentul livrării sau ridicării.
Inregistreaza cererea de retur până cel târziu în a 30-a zi calendaristică de la data livrării/ ridicării.
Serviciul Retur in 30 de zile nu afecteaza in niciun fel drepturile legale de retragere in 14 zile pentru comert la distanta.
Detalii despre dreptul la retragere:
Cumparatorul are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze un Bun sau sa renunțe la un Serviciu, în termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decât cele de livrare. Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui produs sau renunțare la un Serviciu expiră în termen de 14 zile de la:
ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului produs sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese
ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului produs (asta in cazul în care Cumparatorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separate
Va rugam sa cititi cu atentie conditiile de mai jos:
Produsele pe care doriti sa le returnati trebuie să fie în aceeași stare în care le-ati primit și sa fie însotit de accesoriile/cadourile cu care a fost livrat.
Daca produsele (sau produsul ) returnate a fost insotit de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate si acestea. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului.
Produsul nu trebuie sa fie protejat de parole setate de dumneavoastra și asigurati-va că ati șters eventualele conturi create, astfel încât produsul să nu contina date cu caracter personal si sa poată fi adus la software-ul inițial.
Returul produsului se face cu etichetele inițiale intacte + certificatul de garanție în original și toate documentele cu care a fost livrat produsul.
In cazul in care ati achizitionat mai multe produse de același fel și vreti să le returnati pe toate, asigurati-va că doar un singur produs a fost desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.
Produsele vor fi returnate în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte, documentele care le-au însoțit și cu o copie a facturii de achiziție.
Returnarea unui produs fără ambalajul acestuia sau fără accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor.
Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, pete, socuri, etc.. fara ca acestea sa fie aduse la conformitate.
Diminuarea valorii bunurilor returnate (Conform O.U.G. Nr. 34/2014 Art. 14, Alin. 3)
Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor.
Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real.
Produsele electronice și electrocasnice se probează numai prin pornirea și oprirea acestora, NU prin folosirea acestora în scopul în care au fost produse. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.
Sunteți responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor.
Manipulările acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:
– dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producatorul indica modul de manipulare ) fara deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
– în cazul produselor care nu necesită montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora;
– inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu se încalcă prevederile specificate in acest document) a produselor;
– în cazul produselor care necesită montarea de accesorii consumabile (de ex.: cartușe refill, cartușe de imprimantă, toner etc.) sau racordarea la alte utilități decât energia electrică (de ex.: apă, gaz metan, aer comprimat etc.) se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora și nu se permite montarea accesoriilor consumabile.
Daca un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.
Cauze care pot determina diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:
– folosirea aparatelor electronice sau electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului
– ruperea sigiliilor și a etichetelor;
– desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. cartușe de cerneală, toner etc.)
– desigilarea sau instalarea licențelor software;
– desigilarea produselor alimentare, cosmetice, de îngrijire personală, de curățenie, produselor pentru copii și nou-născuți sau de lenjerie intimă.
– ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);
– zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe;
Înainte de a returna produsul vă rugăm să protejați ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie din carton. Nu tăiați ambalajul original și nu lipiți etichete sau scotch pe acesta.
Valoarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare,reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Refurbished. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.
Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.) se diminuează cu valoarea aducerii la conformitate.
Valoarea produselor cu ambalajul original lipsă sau incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) se diminuează conform valoarii aducerii la conformitate.
Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusa unor taxe readucere a produselor la starea in care au fost livrate.
Diminuarea se aplica intre 10%-90% din valoarea initiala a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicata catre client la receptionarea produselor modificate.
Cheltuielile de returnare si costurile serviciilor asociate deja executate la momentul livrării și plății comenzii, respectiv costurile de livrare, ramburs, comisioanele bancare și cele pentru plata online vor fi suportate de client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 de zile de la data la care suntem informați cu privire la decizia dumneavoastră de retragere din contract, dar nu înainte de data recepționării bunurilor.
Nu se acceptă produsele asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire excesivă, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice / electrice sau produsele cărora le lipsesc accesorii.
Nu se acceptă returul dacă ati dezinstalat sistemele de operare sau alte programe existente la livrare, dacă produsele au licențe OEM activate sau dacă ati dezinstalat sistemele de operare sau alte programe existente la livrare.
Electrocasnicele mici, in cazul in care au fost desigilate si testate de catre client, trebuie returnate curate pentru ca returul sa fie acceptat.
Nu se acceptă returul produselor din categoria Ingrijire personala dacă au fost utilizate, desigilate sau testate, din motive de protecție a sănătății clienților sau din motive de igienă.
Daca in coletul de retur se afla produse diferite fata de cele din formularul completat, dupa verificarea pachetului de catre curier, preluarea va fi refuzata.
Returnare direct la sediu omniblend.ro:
In cazul in care alegeti ca sa returnati produsul la sediul nostru in Cluj (Strada Tabacarilor nr 2), returul banilor se face tot prin transfer bancar, si nu in numerar.
Returnare prin formularul online:
In contul dvs in sectiunea Retur puteti inregistra cererea de retur.
Se trimite produsul in atentia departamentului Retur. Pachet trebuie sa contina o copie a facturii fiscale de cumparare a produsului și cererea de retur.
Puteți formula orice alta declaratie neechivoca în care va exprimati decizia de retragere din contract, transmisa pe un suport durabil, spre exemplu pe e-mail, la adresa office@profimatic.ro
Rambursarea sumei plătite la cumpărare:
Banii vor fi returnati în contul specificat de dvs în formularul de retur sau pe card, dacă ati achitat online produsul;
Banii vor fi vizibili în cont sau pe card în maximum 14 zile calendaristice;
Produsele aduse pe comanda speciala nu pot fi returnate.
Returnarea produselor se poate face prin orice firma de curierat preferata de client respectand pasii mai sus mentionati. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Se recomanda returnarea produselor cu obtiunea verificare colet.
omniblend.ro recomanda, pentru o desfasurare cat mai buna a procedurii de retur, pastrarea completa a ambalajului si accesoriilor alaturi de care este insotit produsul. Returnarea unui produs fara ambalaj sau fara alte accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporti de siguranta / protectie din carton sau polistiren) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor mai sus mentionate.
Atentie!
omniblend.ro isi rezerva dreptul de a limita serviciul “Retur in 30 de zile” in cazul unor retururi repetate, indiferent de tipul produsului returnat.
Consumatorul va fi informat printr-o notificare scrisa sau apel, atunci cand constatam un comportament incorect.
Date returnare
Returnarea se va face conform datelor de mai jos :
Profimatic SRL – departament Retur
Adresa: Str. Tabacarilor nr 2, 400161, Cluj-Napoca
Telefon: 264 550 255 (tarif normal),
E-mail: office@profimatic.ro
Program de lucru: Luni – Vineri 10:00 – 17:00
Returnarea se poate face direct la sediul nostru (adresa de mai sus) sau prin curierat.
In vederea evitarii refuzului coletelor deteriorate si pentru verificarea integritatii produselor si accesoriilor, recomandam ca returul sa se faca cu posibilitatea verificarii coletului la receptie.
Expeditorul raspunde cu privire la corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB), cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor.
Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului. De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putând fi, dupa caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.
Termenul de analizare al unei solicitari de retragere din contract poate varia de la 24 la 96 de ore de la receptia produsului dar nu va depasi termenul legal de rambursare contravalorii in conformitate cu legislatia in vigoare.
Returnarile nu se vor face cu ramburs. Returnarea sumelor de bani achitate se vor realiza ulterior prin transfer bancar.